Onze kinderen

O.b.s. De Weide telt bijna 160 leerlingen, verdeeld over acht groepen. We vinden het belangrijk dat onze leerlingen verantwoordelijkheid  nemen, zelfstandig naar oplossingen kunnen zoeken en leren samenwerken.

Verantwoordelijkheid

Wij willen ieder kind bijbrengen dat het verantwoordelijk is voor het eigen werk en gedrag. Ook respectvol omgaan met anderen vinden wij belangrijk. Verder leren we kinderen keuzes te maken, opdrachten plannen en hulpbronnen te raadplegen.

Zelfstandigheid

We stimuleren kinderen zelfstandig naar oplossingen te zoeken. Alleen of samen met anderen. Kan de oplossing niet worden gevonden, dan biedt de leerkracht hulp. Samenwerken Kinderen leren samenwerken. Zo ervaren ze dat samenwerken vaak leidt tot een beter resultaat. We werken samen op basis van gelijkwaardigheid en respect.